
Wigilia firmowa - czy warto?
Większość firm wpisało do swojej tradycji spotkania dla pracowników w okresie świąteczno-noworocznym. Uroczystości te stanowią doskonałą okazję do wzmocnienia koleżeńskich więzi między pracownikami, a tym samym zbudowania silnego zespołu.
Warto zastanowić się, na co zwrócić uwagę przygotowując taką uroczystość. Czy organizować takie spotkania w firmie, czy poza nią? Jak dbać o dobrą atmosferę podczas spotkania?
Przyjęcie firmowe powinno być przede wszystkim miłym przeżyciem dla każdego pracownika. Nawet jeżeli nie jest możliwe, aby zadowolić w pełni każdego, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.
Przede wszystkim takie spotkanie powinno być dostosowane do wielkości firmy, jej kultury organizacyjnej oraz sytuacji finansowej. Jeśli w firmie są napięte stosunki, problemy ekonomiczne, a pracodawca był zmuszony dokonać cięć kosztów czy zwolnień, atmosfery na pewno nie poprawi wystawne przyjęcie świąteczne.
W firmie czy poza nią? Oto jest pytanie!
Przyjęcia organizowane w firmie są krótsze, skromniejsze i bardziej formalne. Zazwyczaj odbywają się w odświętnie udekorowanej sali konferencyjnej, gdzie kierownictwo składa pracownikom podziękowania za pracę i życzenia na nowy rok. Stałym punktem uroczystości są świąteczne przysmaki, ewentualnie firmowe upominki.
Warto zwrócić uwagę, iż wszelkie spotkania pracowników na terenie siedziby organizacji powinny odbywać się bez udziału alkoholu – niezależnie od tego, czy miejscem spotkania jest biuro, czy też stołówka lub bar na terenie firmy. Zatem jeśli pracodawca chciałby zorganizować jakiekolwiek spotkanie z alkoholem, powinno się ono odbywać poza siedzibą firmy.
Poza firmą
Spotkania świąteczne organizowane poza siedzibą, zwykle w pubach, hotelach czy restauracjach, mają mniej formalny charakter i trwają często tak długo, jak długo pracownicy mają ochotę się bawić. Takie spotkanie może być "okraszone" ciekawymi animacjami, grami integracyjnymi czy wizytą orszaku Mikołaja.